دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1528 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 149 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 149 صفحه
1 مدیریت استراتژیک
ازایده تا عمل
2حضرت علی (علیه السلام)
آنکس که به استقبال آینده می رود ، بیناترین است و آنکس که به آینده پشت می کند ، سرانجام سرگردان می شود. 3 فهرست مطالب بخش اول:
مروری بر مفاهیم- اصول و مراحل مدیریت استراتژیک
بخش دوم:
استراتژی در عمل با رویکرد ارزیابی متوازن عملکرد
بخش سوم:
نقشه های استراتژی 4 بخش اول مروری بر مفاهیم- اصول و مراحل مدیریت استراتژیک 5 آلیس در سرزمین عجایب آلیس گفت:
” لطفاً به من بگویید که از کدام مسیر می توانم از اینجا بروم؟“
گربه پاسخ داد:
” بستگی دارد که به کجا می خواهی بروی“؟
آلیس گفت:
”برای من کجا اهمیت ندارد“.
گربه در پاسخ گفت:
”پس مهم نیست که از کدام مسیر بروی“.
6
کتاب هنر جنگ نوشته Sun – Tzu سردار چینی در 340 سال قبل از میلاد بسیاری از مفاهیم استراتژی را معرفی کرد .
در اوایل دهه 1960 وزارت دفاع آمریکا تجربیات مهم و استراتژیک مربوط به جنگ جهانی دوم را تدوین و مبانی برنامه ریزی استراتژیک را پایه گذاری کرد .
دو سال بعد Alfread Chandler استاد دانشگاه هاروارد و در سال 1965 Keneth Andrews این مفاهیم را در دنیای کسب و کار مطرح ساختند.
شرکت لاکهید به مدیریت آقای ایگورانسوف اولین شرکتی بود که توانست برنامه ریزی استراتژیک را بکار گرفته و با موفقیت آنرا پیاده نماید. سیر تاریخی استراتژی 7 واژه استراتژی در لغت یونانی هنر ژنرالها است که اولین بار در میدان جنگ متولد شد .
گروه مشاورین بوستون می گوید :
استراتژی یعنی ایجاد مزیت منحصر به فرد برای تمایز سازمان از رقبا
هنری مینز برگ صاحب نظر برجسته استراتژی را در پنج کلمه می گوید:
طرح Plan، تمهید Ploy ، الگو Pattern ، وضعیت Position ، دیدگاه Perspective
بروس هندرسون می گوید:
( جایگاه سازمان در میدان های رقابتی )
گروه مشاوران مک کنزی می گوید:
( درک ابعاد مختلف ساختار و مبانی رقابت در آن )
گری هامل:
استراتژی برنامه نیست، بلکه یک طرز نگرش است که اساس آن را تشخیص فرصت های اساسی و دستیابی به منافع نهفته در این فرصت ها تشکیل می دهد.
ادبیات استراتـژی 8 همگی این تعاریف و تعابیر مختلف درست هستند «اگر و فقط اگر » فلسفة استراتژی را به همراه داشته باشند.یعنی بردرک و استفاده از فرصتها استوار باشد.
بدون درک فرصتهای استراتژیک ، استراتژی امری کاملاً بی ثمر خواهد بود . در واقع فرصتها درونمایه اصلی استراتژی و بدون آن هیچ نتیجه ای عاید نخواهد شد.
تبیین رویکرد استراتـژی 9 تعریف مدیریت استراتژیک هنر و علم تدوین ، اجرا و ارزیابی وظایف چندگانه که سازمان را قادر می سازد به هدفهای بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود دست یابد . تعریف استراتژی طرح عمومی و گسترده در راستای رسیدن به اهداف سازمان . 10 ضرورت مدیریت تصمیمات استراتژیک 1- مدیریت فعالیتها و فرآیندهای اصلی ، مدیریت و پشتیبانی
2- درک و پاسخ مناسب به تاثیرات محیطی مانند : نیازهای مشتریان تغییرات در اقتصاد ، اجتماع ، سیاست ، فرهنگ و ...
3- لزوم توجه به نیاز و انتظارات متعدد طرف های ذینفع سازمان
4- لزوم دیدگاه برنامه ریزی و آینده نگری در سازمان
5- انعطاف پذیری به هنگام بروز تغییرات عمده 11 آرمان Vision (چشم انداز) وضعیت آینده ای که سازمان نیل به آن را آرزو دارد .
تصویری ایده آل از آنچه که ما می خواهیم و می توانیم به آن برسیم .
تخیل و الهام از اجزای بسیار مهم یک آرمانند .
یک آرمان را می توان هدف نهایی و غایی یک سازمان دانست .
هدفی که حدود 10 سال وقت برای تحقق آن مورد نیاز است .
یک آرمان باید عبارتی کوتاه، مختصر و مفید باشد .
آرمان سازمان باید به سادگی بیان شده و جذاب، دلچسب و گویا باشد . 12 چشم انداز Vision چشم انداز عبارتست از دیدگاه ها و نتایجی که مدیران سازمان برای آینده درازمدت سازمان مدنظر دارند و قصد دارند که به آن برسند.
چشم انداز استراتژیک بیانگ
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 991 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 16 صفحه
مدیرت موفق
موفقیت در مدیریت نیازمند اراده خستگی نا پذیر به بهترین
بودن است. بهترین مهارتهای مدیران ارائه ی بازخورد مثبت
نگرش مثبت
قابل اعتماد و نیک خواه
با تدبیر و با کیاست
حامی و پشتیبان
شنود مؤثر
تعین اهداف و انتظارات روشن
به سرانجام رساندن کارها
توانایی فنی بالا
مقتدر ولی خوش بر خورد
و... فهرست بدترین مهارتهای مدیران ارائه بازخورد کم یا فقط بازخورد منفی
بد رفتار و منتقد
متقلب و نادرست
بی تدبیر
غیر قابل دسترس
شنود ضعیف
ناهماهنگ درباره ی انتظارات و اهداف
کارها نا تمام رها کردن
ناتوانایی فنی و عدم پذیرش واقعیت
دیکتاتور
و..... موفق به عنوان رهبر برای کارکنان اهدافی روشن تعیین کنید:
هدف گذاری تکنیکی بسیار کار امد است.اما تعداد کمی از مدیران از ان استفاده می کنند.کارکنان هدف و چالش هستند. هدف گذاری موجب بهتر انجام دادن کارها می شود.
شیوه ی عمل:
کارکردن با کارکنانی که دارای هدف نیستند بسیار دشوار است. در عوض کار کردن به عنوان یک مدیر با کارکنانی که دارای هدف هستند بسیار اسان است.بخاطر اینکه کارکنانی که دارای هدف هستند عملکرد خود را بهبود بخشند.هدفگذاری موجب افزایش عملکرد کارکنان شده است.اگر هدف گذاری بدرستی انجام شود موجب انگیزش کارکنان برای افزایش تلاشهایشان خواهد بود.در حوزه ی مدیریت هدف گذاری تکنیکی کار امد محسوب می شود.زیرا انتظارات را تعدیل کرده و روشی برای ارائه بازخود مناسب ایجاد می کند.
دو روش برای هدف گذاری وجود دارد:
هدف گذاری برای کارکنان
هدف گذاری با کارکنان
هر دو روش کار امد است. اما روش دوم موثر تر است. بدلیل اینکه اگر کارکنان در هدف گذاری مشارکت داشته باشند نسبت به اهداف احساس تعهد کرده و خود را مالک اهداف و نتایج می دانند.از اینروباید در هنگام هدف گذاری اهداف هوشمندانه ای تعیین کرد.هدف گذاری هوشمندانه دارای ویژگیهای زیر است:
مشخص
قابل اندازه گیری
دست یافتنی
اهمیت
پذیرش پیشرفت:
انگیزش افراد به ندرت کاری ساده است.بسیاری از کارشناسان معتقدند افراد را نمی توان برانگیخته کرد.هر چند اگر سه شرط مهم را در نظر داشته باشید تلاشهای شما موثر خواهد بود. اما پیش از انکه به شرط دیگری بپردازید باید شرط قبلی اجرا شده باشد.
شرط اول:هر کس چیزی می خواهد. فرد ممکن است دنبال پول بیشترو گرفتن ترفیع ورضایت شغلی یا هر چیز دیگر باشد.در وهله ی اول افراد باید در خود تمایلی برای موضوع دلخواه احساس نمایند تا بعد سعی کنند با انجام فعالیتی به ان دست یابند.
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2261 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 24 صفحه
مباحثی در ترمودینامیک تولید آهن
احیاء اکسید آهن، یعنی جریان واکنش از راست به چپ فقط درصورت ازبین رفتن تعادل شیمیایی واکنش امکانپذیر است.
کنترل تعادل در جهت مورد نظر با ابزار زیر انجام می شود :
الف- جدا کردن اکسیژن یا آهن از سیستم باعث بهم خوردن تعادل و پیشرفت آن در جهت تولید اکسیژن و آهن میشود.
ب- استفاده از تاثیرپذیری ثابت تعادل توسط تغییر درجه حرارت و فشار کل سیستم . احیاء اکسیدهای آهن برای احیای هماتیت در فشار محیط به دمای بالا نیاز است. مثلاً برای تجزیه هماتیت، دمای 1453 درجه سانتیگراد لازم است.
برای احیای هماتیت در دمای محیط به خلا بسیار بالا نیاز است. (با قدرتی بیش از 20- 10 اتمسفر)(شکل زیر) نمودار فازی آهن و اکسیدهای آن همراه با
رسم فشارجزیی تعادلی اکسیدهای آهن دردماهای مختلف شکل: نواحی پایداری ترمودینامیکی آهن و اکسیدهای آن در شکل زیر تحت تغییرات دما و فشار اکسیژن احیاء اکسیدهای آهن
درصنعت، احیاء اکسیدها بوسیله یک عامل احیاء کننده انجام میشود.
•عوامل احیاکننده میتوانند کلیه عناصری باشند که در صورت برقراری واکنش زیر، فشاراکسیژن تعادلی واکنش (1) بیشترازفشاراکسیژن تعادلی درواکنش (2) باشد. احیاء اکسیدهای آهن (1) (2) احیاء اکسیدهای آهن چنانچه فرض شود در رابطه های (2 و1) فلز و اکسید خالص باشند برای واکنش های احیا می توان نوشت : اگر چند اکسید مختلف در محیط موجود باشد ابتدا اکسیدی که فشار اکسیژن تعادلی آن از همه بیشتر است احیاء میشود. بنابراین درموقع احیاء اکسیدهای آهن به وسیلة یک عامل احیاء کننده نخست هماتیت سپس مگتنیت و بالاخره وستیت احیاء میشود. احیاء اکسیدهای آهن با در نظر گرفتن شرایط واقعی و عدم خالص بودن مواد شرکت کننده در واکنش1 خواهیم داشت:
اگر اکتیویته آهن کمتر از یک 1 شود (در اثر ترکیب با سازندة دیگری ) ، احیاء راحت تر خواهد بود.
مثلا در صورت ثابت بودن فشار، درجه حرارت احیاء کاهش مییابد
اگر اکتیویته اکسید آهن قبل از احیاء اکتیویته آن کمتر از 1 بوده (با سازندة دیگری ترکیب شود) ، احیاء سختتر میشود . تاثیر اکتیویته بر احیای اکسیدهای آهن عوامل احیاکننده گازی، مانند: منواکسیدکربن ، گازهیدروژن و مخلوطی از آنها و یا مخلوطهای CO+CO2و H2+ H2O
عوامل احیاکنندة جامد، مثل: کربن یا آلومینیوم وسایر فلزاتی که فشار اکسیژن تعادلی آنها کمتر از فشار اکسیژن تعادلی اکسید آهن باشد ( دیاگرام الینگهام). عوامل احیاء کننده اکسیدهای آهن
درمورد اکسیدهای آهن ، احیاء با سازندههای گازی و مخلوط آنها کاربرد بیشتری دارد.
گاز CO عمدتاً در دماهای بالاتراز800 درجه سانتیگراد، پایدار است . از این رو احیاء اکسیدهای آهن در کوره بلند عمدتاً با CO انجام میشود . واکنشهای احیاء اکسیدهای آهن با گازمنواکسیدکربن بصورت زیراست: (واکنشهای مستقل از فشار) احیاء با CO
در دمای کمتر از 570 درجه سانتیگراد وستیت ناپایدار بوده و مقدار مونوکسید کربن تحت اثر قرار می گیرد:
شکل: نمودارتعادلی آهن و اکسیدهای آن را در مخلوط گازی 2CO/CO و کربن جامد در فشار کل 1 اتمسفر احیاء با CO خط تعادل 4O3/Fe3O2Fe نزدیک به محور درجه حرارت است = هماتیت درمخلوط گازی که کمترین مقدار CO راداشته باشد، به مگنتیت تبدیل میشود. شکل: نمودارتعادلی آهن و اکسیدهای آن را در مخلوط گازی 2CO/CO و کربن جامد در فشار کل 1 اتمسفر احیاء با CO واکنش احیاء مگنتیت به وستیت گرماگیر است = با افزایش دما مقدار گاز CO کمتری...
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3157 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 56 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 56 صفحه
مایعات و جامدات ساختار مایعات، جامدات و گازها مایعات از نظر نظم ساختمانی بین جامدات و گازها هستند یعنی نه مثل گازها بی
نظمی کامل مولکولی مشاهده میشود و نه مثل جامدات ساختمان شبکه بلوری
منظم دارند در مایعات حرکت ملکولها آهسته است لذا دارای حجم معینی هستند.
ولی شکل مشخصی ندارند و شکل ظرف را بخود میگیرند.
تغییر فشار بر حجم مایع بیتأثیر است. به علت حداقل بودن فضای بین ملکولی،
ولی با افزایش دما اکثر مایعات منبسط شده و افزایش حجم مییابند این انبساط
حجم مایعات کمتر از گازهاست. ویسکوزیته: مقاومت مایعات در برابر جاری شدن
یک راه تعیین ویسکوزیته، تعیین زمان عبور مقدار مشخصی مایع از یک سوراخی
(مجرای باریک) در درجه حرارت و فشار معین است.
عوامل مؤثر در ویسکوزیته: نیروهای جاذبه، وزن ملکولی و ساختمان ملکولی
ویسکوزیته مایعات با ملکولهای بزرگ و شکل نامنظم، بیشتر از ویسکوزیته مایعات
با ملکولهای کوچک است. افزایشT(دما) باعث کاهش ویسکوزیته میشود ولی
افزایش P (فشار) باعث افزایش ویسکوزیته میشود.
کشش سطحی: ملکولهای مایعی که در سطح قرار دارند به سمت داخل
کشیده میشوند ولی ملکولهایی که در مرکز مایع قرار دارند به طور یکنواخت
توسط ملکولهای دیگر به هر طرف کشیده میشوند. به همین علت قطرات مایع
کروی هستند.
افزایش T باعث کاهش کشش سطحی میشود ( بعلت کاهش نیروهای جاذبه
بین ملکولی) Surface Tension کشش سطحی تصعید: تبدیل جامد به گازSublimation: solid gas.
تبخیر: تبدیل مایع به گازVaporization: liquid gas.
ذوب شدن: تبدیل جامد به مایعMelting or fusion: solid liquid.
تبرید: تبدیل گاز به جامدDeposition: gas solid.
میعان:تبدیل گاز به مایعCondensation: gas liquid.
: تبدیل مایع به جامد انجمادFreezing: liquid solid. تغییرات فازها انرژی و تغییر فاز Sublimation: Hsub > 0 (endothermic).
Vaporization: Hvap > 0 (endothermic).
Heat of Vaporization
Melting or Fusion: Hfus > 0 (endothermic).
Heat of fusion
Deposition: Hdep < 0 (exothermic).
Condensation: Hcon < 0 (exothermic).
Freezing: Hfre < 0 (exothermic). انرژی و تغییر فاز Heating Liquid Solutions Formation intermolecular forces intermolecular forces are broken فشار بخار تعادل بستگی به نوع جسم و درجه حرارت دارد.
با افزایش T، فشار بخار بیشتر میشود، با افزایش نیروی جاذبه ملکولی فشار
بخار کمتر میشود.
افزایش حجم زیر سرپوش تأثیری بر فشار بخار ندارد (فشار بخار مستقل از
مقدار مایع و ابعاد ظرف است)
دیاگرام فازی دیاگرام فازی دیاگرام فازی H2O و CO2 تمرینی از این رابطه: اگر را حساب کنید. و مقدار نقطه انجماد ـ نقطه ذوب
اگر تبادل حرارتی بین سیستم ومحیط خارج نباشد، در واقع در سیستم بسته
تعادل خواهیم داشت.
نقطه انجماد نرمال یا نقطه ذوب نرمال: درجه حرارت مربوط به تعادل
جامد مایع در فشار یک اتمسفر
سوپرکول یا مایع فوق سرد: مایعی که هنگام سرد شدن به دمای کمتر از
نقطه انجماد برسد ولی باز مایع باشد. با خراش ظرف و یا اضافه کردن یک دانه
کوچک بلور، تبلور ایجاد میشود
جامدات بیشکل (شیشهای): مثل شیشه، قیر یا مواد پلاستیکی نقطه ذوب یاانجماد معینی ندارند،به این جامدات آمورف گویند.
گرمای ذوب مولی یا : مقدار گرمای لازم برای تبدیل یک
مول جامد به مایع. گرمای مولی تبلور: مقدار گرمای آزاد شده در تبدیل یک مول مایع به جامد
ذوب شدن با افزایش بینظمی همراه است. آنتروپی مولی ذوب: نسبت گرمای مولی ذوب به نقطه ذوب نرمال جامدات ـ بلورها
بلور حالتی از ماده است که عناصر تقارن دارد و از انتشار الگوهای منظم
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
دسته بندی | پزشکی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1056 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 150 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 150 صفحه
کتابچه راهنمای بخش فک و صورت و طب تسکینی و درد نام و اسامی پزشکان بخش فک و صورت و طب تسکینی و درد اتندینگ بخش
دکتر خورشیدی (مدیر گروه)
دکتر یزدانی (رئیس بخش)
دکتر قویمی (مسئول امور رزیدنت ها)
دکتر طاهری، دکتر آرتا، دکتر نظافتی، دکتر مسگرزاده
دکتر آقامحمدی، دکتر موثقی رزیدنت های بخش:
دکتر ثابت مهر ، دکتر دباغ
دکتر قلی زاده، دکتر حاج محمدی ثمرین
دکتر سعید حاج محمدی، دکتر مرتضوی
دکتر حاجی زاده، دکتر مقبولی اصل
دکتر عبدی ، دکتر معصومه امانی، دکتر دهقان
تعداد پرسنل در هر شیفت کاری
شیفت صبح:
یک نفر سرپرستار، یک نفر نرس، یک نفر کمک بهیار
شیفت عصر:
یک نفر نرس، یک نفر کمک بهیار
شیفت شب:
یک نفر نرس، یک نفر کمک بهیار نحوه تقسیم کاری بخش:
تقسیم کار به شرح ذیل توسط سرپرستار انجام می گیرد:
شیفت صبح:
تحویل گرفتن ترالی احیا، مخدرها، تحویل بالینی یونیت بیماران ، وسایل اتاقها مانند یخچال و ساکشن ها، تحویل بالینی بیماران و چگونگی انجام امور مربوط به بیماران از قبیل دارودرمانی، سرم تراپی،ارسال آزمایشات و جواب آنها، آمادگی بیماران قبل از عمل، چک پرونده ها، چک تاریُُُِِِخ برانول ها، ست سرم ها، میکروست ها، پانسمان ها، گلوکومتری ها، الکتروکاردیوگرافی، انجام انواع گرافیها وسی تی اسکن ها طبق دستورات پزشک، چک علائم حیاتی و ثبت آنها و اموال بخش با حضور نرس اجرایی توسط سرپرستار انجام می گیرد. وظایف سرپرستار در شیفت صبح:
ثبت آمار بیماران و ارسال آن به واحد آمار، شرکت در ویزیت پزشکان، چک دستورات بیماران بستری، تازه بستری، قبل و بعد از عمل و ثبت آنها در کاردکس صورتی، تهیه لیست عمل روز بعد وارسال آن به اتاق عمل، چک کمبودهاو وسایل و خرابی ها، شرکت در جلسات دفتر پرستاری، شرکت در جلسات آموزشی، هماهنگی جهت مشاوره های داخل وخارج بیمارستانی، ارسال گرافی ها و سی تی اسکن های انجام شده درشیفت های عصر و شب جهت ریپورت، جوابگویی به پزشکان، ارباب رجوع، تقسیم کار کمک بهیاران و خدمات، درآوردن لیست اضافه کاری ها، کارانه ها و نظارت کلی به کار کلیه پرسنل و جوابگویی به مشکلات ناشی از نوع کارکرد، رفتار، اخلاق و... پرسنل به مافوق و پزشکان، دادن نسخه جهت داروهایی که در مرکز موجود نیست به بیماران، ارسال نمونه بیوپسی و پیگیری جواب آن، یادآوری به بیماران درحال ترخیص جهت فالوآپ منظم در روزهای یادشده، هماهنگی جهت فرستادن بیمار به دانشکده دندانپزشکی برای انجام OPG و یا کشیدن دندان، پیگیری سمپاشی ها به طور منظم، ارسال درخواست پرونده قبلی. وظایف نرس اجرایی در شیفت صبح:
بعد از تحویل گرفتن بالینی بخش و بیماران همراه با سرپرستار، وظایف نرس اجرایی به شرح ذیل آغاز می شود.
ثبت رژیم غذایی بیماران برحسب موقعیت بیمار، کارهای مربوط به ترخیص ازقبیل چک تمامی خدمات ارائه شده درطول زمان بستری و ثبت آنها در سیستم HIS و حذف یا اضافه کردن خدمات ارائه شده برای جلوگیری از کسورات و کنترل چک لیست و نصب در پرونده.
جهت بیماران تازه بستری: تشکیل پرونده، درآوردن Lable مشخصات و چسباندن آن در کل برگ های پرونده و نرسینگ نوت.
درمورد بیماران طب تسکینی: چک رویت کارشناسان بیمه و داشتن یک برگ از دفترچه بیمار روی پرونده و هماهنگی با اتاق عمل جهت اطلاع رسانی، ثبت لیست داروهای موردنیاز هربیمار و اطلاع به داروخانه، نوشتن کاردکس آبی از روی کاردکس صورتی، اطلاع به سرپرستار در مورد داروهایی که در داروخانه مرکز موجود نیست جهت دادن نسخه و پیگیری تهیه آن، ثبت مخدرها وتنظیم برگه مخدرها وچک برگه های نوشته شده درشیفت های قبلی، ارسال برگه درخواست لوازم که از طریق اتاق عمل در پرونده بیمار نصب شده است به کارپردازی، مدیریت وحسابداری برای ترخیص به موقع بیمار واخذ هزینه های مربوطه، چک برگه های چارت پرستاری بالای سربیمار روزانه، کنترل آی وی لاین ها از نظر نشت، فلبیت و تاریخ، چک تاریخ ست سرم ها و میکروست های بالای سر بیمار، سرم تراپی ها، انجام پانسمان ها،
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.