دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1528 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 149 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 149 صفحه
1 مدیریت استراتژیک
ازایده تا عمل
2حضرت علی (علیه السلام)
آنکس که به استقبال آینده می رود ، بیناترین است و آنکس که به آینده پشت می کند ، سرانجام سرگردان می شود. 3 فهرست مطالب بخش اول:
مروری بر مفاهیم- اصول و مراحل مدیریت استراتژیک
بخش دوم:
استراتژی در عمل با رویکرد ارزیابی متوازن عملکرد
بخش سوم:
نقشه های استراتژی 4 بخش اول مروری بر مفاهیم- اصول و مراحل مدیریت استراتژیک 5 آلیس در سرزمین عجایب آلیس گفت:
” لطفاً به من بگویید که از کدام مسیر می توانم از اینجا بروم؟“
گربه پاسخ داد:
” بستگی دارد که به کجا می خواهی بروی“؟
آلیس گفت:
”برای من کجا اهمیت ندارد“.
گربه در پاسخ گفت:
”پس مهم نیست که از کدام مسیر بروی“.
6
کتاب هنر جنگ نوشته Sun – Tzu سردار چینی در 340 سال قبل از میلاد بسیاری از مفاهیم استراتژی را معرفی کرد .
در اوایل دهه 1960 وزارت دفاع آمریکا تجربیات مهم و استراتژیک مربوط به جنگ جهانی دوم را تدوین و مبانی برنامه ریزی استراتژیک را پایه گذاری کرد .
دو سال بعد Alfread Chandler استاد دانشگاه هاروارد و در سال 1965 Keneth Andrews این مفاهیم را در دنیای کسب و کار مطرح ساختند.
شرکت لاکهید به مدیریت آقای ایگورانسوف اولین شرکتی بود که توانست برنامه ریزی استراتژیک را بکار گرفته و با موفقیت آنرا پیاده نماید. سیر تاریخی استراتژی 7 واژه استراتژی در لغت یونانی هنر ژنرالها است که اولین بار در میدان جنگ متولد شد .
گروه مشاورین بوستون می گوید :
استراتژی یعنی ایجاد مزیت منحصر به فرد برای تمایز سازمان از رقبا
هنری مینز برگ صاحب نظر برجسته استراتژی را در پنج کلمه می گوید:
طرح Plan، تمهید Ploy ، الگو Pattern ، وضعیت Position ، دیدگاه Perspective
بروس هندرسون می گوید:
( جایگاه سازمان در میدان های رقابتی )
گروه مشاوران مک کنزی می گوید:
( درک ابعاد مختلف ساختار و مبانی رقابت در آن )
گری هامل:
استراتژی برنامه نیست، بلکه یک طرز نگرش است که اساس آن را تشخیص فرصت های اساسی و دستیابی به منافع نهفته در این فرصت ها تشکیل می دهد.
ادبیات استراتـژی 8 همگی این تعاریف و تعابیر مختلف درست هستند «اگر و فقط اگر » فلسفة استراتژی را به همراه داشته باشند.یعنی بردرک و استفاده از فرصتها استوار باشد.
بدون درک فرصتهای استراتژیک ، استراتژی امری کاملاً بی ثمر خواهد بود . در واقع فرصتها درونمایه اصلی استراتژی و بدون آن هیچ نتیجه ای عاید نخواهد شد.
تبیین رویکرد استراتـژی 9 تعریف مدیریت استراتژیک هنر و علم تدوین ، اجرا و ارزیابی وظایف چندگانه که سازمان را قادر می سازد به هدفهای بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود دست یابد . تعریف استراتژی طرح عمومی و گسترده در راستای رسیدن به اهداف سازمان . 10 ضرورت مدیریت تصمیمات استراتژیک 1- مدیریت فعالیتها و فرآیندهای اصلی ، مدیریت و پشتیبانی
2- درک و پاسخ مناسب به تاثیرات محیطی مانند : نیازهای مشتریان تغییرات در اقتصاد ، اجتماع ، سیاست ، فرهنگ و ...
3- لزوم توجه به نیاز و انتظارات متعدد طرف های ذینفع سازمان
4- لزوم دیدگاه برنامه ریزی و آینده نگری در سازمان
5- انعطاف پذیری به هنگام بروز تغییرات عمده 11 آرمان Vision (چشم انداز) وضعیت آینده ای که سازمان نیل به آن را آرزو دارد .
تصویری ایده آل از آنچه که ما می خواهیم و می توانیم به آن برسیم .
تخیل و الهام از اجزای بسیار مهم یک آرمانند .
یک آرمان را می توان هدف نهایی و غایی یک سازمان دانست .
هدفی که حدود 10 سال وقت برای تحقق آن مورد نیاز است .
یک آرمان باید عبارتی کوتاه، مختصر و مفید باشد .
آرمان سازمان باید به سادگی بیان شده و جذاب، دلچسب و گویا باشد . 12 چشم انداز Vision چشم انداز عبارتست از دیدگاه ها و نتایجی که مدیران سازمان برای آینده درازمدت سازمان مدنظر دارند و قصد دارند که به آن برسند.
چشم انداز استراتژیک بیانگ
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.